Zatrzymaj klienta

Program lojalnościowy
Na podstawie: www.spiceupyourblog.com
Możemy wyciskać z siebie ostatnie poty. Możemy siedzieć w pracy dniami i nocami. Można wykonywać także mnóstwo rozmaitych rzeczy, ale nigdy nie możemy zapominać o najistotniejszym - sukces naszego interesu w zdecydowanej większości zależy od zadowolenia naszych konsumentów, których, rzecz jasna, najpierw musimy zdobyć. Próżny będzie nasz trud, jeśli nie znajdziemy nabywców naszego towaru. System lojalnościowy (zobacz szczegóły), to specjalne działanie na rzecz nawiązania i posiadania bardzo dobrych kontaktów z klientem w poszczególnym dziale usługowym.

Jest to realizowane przez kilka ważnych czynności, które precyzyjnie prezentowane są w strukturach prosperowania programów lojalnościowych. To zapewnienie obopólnej korzyści, dlatego że klient poprzez to ma zapewnioną profesjonalną i przyjemną obsługę oraz wsparcie w różnych zadaniach powiązanych właśnie z użyciem danej usługi. Zbudowanie w pewnym sensie zadowolonej rzeszy klientów na pewno może wpłynąć pozytywnie na stan naszego portfela, w związku z tym też powinniśmy obowiązkowo używać wszelkich możliwych narzędzi, aby tego dokonać. Niemniej jednak nie wszystkie firmy posiadają niezmiernie duży zasób wiedzy na temat budowania relacji z klientem. Praktyka pokazuje, że jak najbardziej nie jest to konieczne, niemniej tymczasem posiadanie odpowiednio wykształconych jednostek odpowiedzialnych za utrzymywanie kontaktu z klientem bez wątpienia może nam pomóc.

W tym miejscu jak najbardziej wszystko jest zależne po wielokroć od zaangażowania marki w kontakt z klientami.
Zakupy przez internet
Napisał: iStock
Na podstawie: iStock
Działania są zróżnicowane. Różnego rodzaju karty stałego klienta, promocje przy kolejnym zakupie lub ciekawe programy lojalnościowe. Wszytko to robi się dlatego aby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Zwykle spotykamy karty służące zbieraniu punktów, choćby na stacjach benzynowych, w kawiarniach czy w restauracjach.

Zazwyczaj są to znane sieciówki. Spotkać też można karty, na których zbieramy kolejne pieczątki. Po zebraniu określonej ich liczby dostajemy prezent albo nie płacimy za usługę. Takiego rodzaju rozwiązanie można znaleźć przykładowo w salonach kosmetycznych.
obsługa klienta
Napisał: Dennis Yang
Na podstawie: http://www.flickr.com
Trzeba jednak umiejętnie zbadać możliwości wprowadzenia poszczególnego programu motywacyjnego (więcej tutaj: link do strony) w konkretnej branży, aby w ten sposób oczywiście stać się najbardziej atrakcyjną firmą dla klienta, dlatego że jest to klucz do nabycia nowych klientów i zatrzymania aktualnych.

Każda branża jest bogata w różnorodne dobra, jakie udostępniane są przez różne przedsiębiorstwa, dlatego wdrożenie tych programów jest dogodnym rozwiązaniem, które jest tańsze aniżeli przeprowadzanie kampanii promocyjnej, a pozwala rzeczywiście w niedługim czasie zagwarantować wzrost przychodów finansowych. Obecnie jest szansa zauważyć, że praktycznie każdy sklep, lub również każde przedsiębiorstwo, próbuje wdrażać te programy, lecz zazwyczaj firmy utrudniają klientowi zrozumienie funkcjonowania i celu takiego programu. Jeśli jest się przekonanym do wdrożenia tego programu w swojej firmie, należy to stworzyć i promować w ten sposób, aby dla klienta było to oczywiste i umożliwiało mu zauważyć korzyści, które płyną z racji funkcjonowania tego programu (na przykład w formie karty rabatowej). Naturalnie tylko programy lojalnościowe >>TU<< nie zdadzą egzaminu. Tylko, kiedy usługa albo towar są odpowiedniej jakości, mamy szansę na powodzenie takiego typu działań. Gdy firma źle traktuje swoich klientów albo sprzedaje produkty fatalnej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów czy zwiększenia sprzedaży. Trzeba mieć to w pamięci.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2014-10-22 08:39:43
Tagi: usługi, klienci, firmy, marki, współpraca, branża, przedsiębiorstwo, towar, sprzedaż